فواید ورزشی خاویار

 

غذا و تغذیه در ورزش،بخصوص ورزش پرورش اندام نقش بسیار مهمی را ایفا میکند.هرگز نمیتوان گفت که مکمل های غذایی میتوانند جایگزین مناسبی برای تغذیه باشند.تغذیه درست و اصولی است که باعث رشد وافزایش حجم در بدن میشوند و همینطورتمرینات شدید به تنهایی کافی نیستند.بلکه به خوردن مواد غذایی مناسب نیاز می باشد.  ورزش بدنسازی یک ورزش علمی نیز محسوب میشود و تمام تلاش  منتهی به تمرین نمیشود بلکه علم تغذیه نیز درصد زیادی از کاررا به عهده میگرد.

خاویار به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای عضله سازی است.شاید اولین ماده غذایی نباشد که در ذهن یک ورزشکار است،اما اگر قرار است عضله سازی انجام گیرد،می تواند بهترین منبع پروتئین مورد نیازباشد.

خاویار سرشار از مواد معدنی

خاویار از جمله مواد این ماده غذایی در حجم کم مواد مغذی بسیار بالایی دارند  زیرا رشد و نمو در دوران ابتدایی زندگی بسیارغذایی می باشد که دارای بیش‌ترین چگالی انرژی و مواد مغذی است. پُر اهمیت می‌باشد و برای رشد صحیح و ایمن ماندن از مخاطرات طبیعی لازم است تا تمام مواد مغذی در تخم ماهیان خاویاری وجود داشته باشد. به همین علت است که این تخم‌ها سرشار از مواد مغذی می‌باشند. تخم ماهی خاویار سرشار از تمام مواد مغذی می‌باشد.

در یک فنجان خاویار که معادل با ۱۱۵ گرم از آن است؛ ۱۴۵ واحد بین‌المللی ویتامین A، ۳/۰ میلی‌گرم ویتامین E، ۸ میکروگرم فولات، ۳۷ واحد بین‌المللی ویتامین D، ۶/۰ میلی‌گرم ویتامین B5 (پانتوتنیک اسید)، ۶/۷۸ میلی‌گرم کولین، ۲/۳ میکروگرم ویتامین B12، ۴۴ میلی‌گرم کلسیم، ۹/۱ میلی‌گرم آهن، ۴۸ میلی‌گرم منیزیم، ۵۷ میلی‌گرم فسفر، ۲۹ میلی‌گرم پتاسیم، ۲/۰ میلی‌گرم روی و  ۵/۱۰ میکروگرم سلنیوم وجود دارد.

 

خطرات استفاده از قرص های حاوی امگا ۳

از فواید روغن امگا ۳ نمی توان غافل شد اما طبق تحقیقات اخیر دانشمندان، قرص های روغن ماهی که به اُمگا ۳ معروف هستند می توانند مضرات فراوانی برای بدن داشته و بهتر است که از مصرف آنها خودداری شود.بسیاری از افراد متخصص و پزشکان از مزایای مصرف روغن ماهی و امگا ۳ برای بدن انسان سخن می گویند و عملا در این زمینه هیچ تردیدی وجود ندارد ولی دریافت این ماده از طریق قرص های موجود می تواند برای بدن مضر باشد. دانشمندان دریافته اند که اسیدهای چرب موجود در این قرص ها عامل اصلی بروز عوارض جانبی مشهودی مانند خون ریزی بینی و اسهال محسوب می شوند. دانشمندان پس از بررسی که از امگا ۳ طبیعی موجود در آبزیان دریایی گرفته بودند، نشانه های افزایش سلامتی در چشمان، مغز و قلب پدیدار شد. وافرادی که قرص های امگا ۳ دار را مصرف می کردند عملا هیچ یک از این نشانه ها را از خود بروز نداده بودند.

مصرف خاویار به جای قرص های امگا۳

خاویار حاوی مواد مغذی سالم مانند چربی های اشباع نشده و اسیدهای چرب امگا۳می باشد که توسط یکپارچگی فیبرهای عضلانی به جریان عضله سازی در بدن کمک می کند.و همچنین امگا۳ طبیعی موجود در خاویار کمک می کند تا التهاب ها کاهش پیدا کند و سلامت مفاصل را حمایت می کند که هردوبرای بازدهی ورزشی مهم هستند.

خاویار، سرشار از آهن

خاویار سرشار از آهن است،دریافت مواد مغذی سرشار از آهن برای افراد ورزشکار بسیار ضروری است. اگر به طور منظم فعالیت بدنی دارید و زیاد عرق می‌کنید بدن شما به آهن زیادی نیاز دارد. سعی کنید این ماده معدنی بسیار پر اهمیت را از طریق مصرف خاویار تامین نمایید.

خاویار،منبع ویتامین D

خاویار یک منبع عالی از ویتامین D نیز می باشد.بطوری که ۲۸ گرم از آن ۳۳ واحد ویتامین D دارد. به عنوان منبعی عالی و سریع از این ویتامین به شمار می‌رود. که در ساخت عضلات بسیار مهم است.موجب عملکرد بهتر عضلانی و اسکلتی می شود.وارتباط مستقیمی بین کمبود این ویتامین و آسیب دیدگی ورزشی دارد.روغن موجود در خاویار می تواند حجم خالص عضلانی را ارتقاء دهد.هر ورزشکاری که کمبود ویتامینD دارد،اگر میزان این ویتامین مهم را به حد مطلوب برساند،حتما با پیشرفت های چشمگیری در عملکرد،چابکی و تندرستی کلی اش مواجه خواهد شد.

خاویار،سرشار از پتاسیم

خاویار یکی از منابع اصلی پتاسیم در طبیعت است.پتاسیم یکی از مواد مغذی مورد نیاز بدن است. مصرف این ماده ی معدنی، سبب کاهش عصبانیت و در نتیجه افزایش شادابی و تحرک در فرد می‌ شود. توجه به مصرف پتاسیم بین ورزشکاران اهمیت فراوانی دارد.کمبود پتاسیم ابتدا بر ماهیچه ها و اعصاب اثر می گذارد.فقدان پتاسیم سبب کاهش سطوح گلیکوژن ذخیره شده می شود. و این امر می تواند به وسیله ی کاهش سریع انرژی تحرک ورزشکاررا کند و سبب ضعف و خستگی شدید ماهیچه ای شود.

 

 

3 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید